miércoles, 30 de julio de 2008

Xurros

No fa gaires diumenges em vaig aixecar amb moltes ganes de menjar xurros amb xocolata, i això que no m'agraden gaire i menys per esmorzar. Però mira, quan se'm fica una cosa al cap... La preparació va ser molt ràpida amb la Thermomix. El que em va costar i molt, va ser fer la forma, perquè no tinc aquell cilindre per fer-los i els vaig haver de fer amb una mànega de pastisser. Quines fenyades i quina suada! La pasta queda tant consitent que m'havia d'apuntalar per fer força. Al final vaig acabar enrotllant la mànega a un agafador d'un armari de la cuina i anava fent pressió amb tot el meu cos. El resultat molt bo, la veritat. Va valer la pena tot l'esforç. L'esmorzar, una hora més tard del previst...

Ingredients
- 250 gr de farina
- 300 gr d'aigua
- un polsim de sal

Fer bullir l'aigua amb la sal 4 minuts, varoma, velocitat 1. Quan comenci a bullir abocar la farina sense parar la màquina. Un cop afegida toda la farina, barrejar 15 segons, amb velocitat de 6 a 8. Deixar refredar 1 hora a la nevera. Posar la massa a la mànega i fer la forma dels xurros. Anar fregint. Afegir el sucre abans de menjar.

2 comentarios:

Delicias dijo...

Doncs nena et van quedar molt bé per no tenir el cilindre que dius. Fan una pinta!!! Que bons mare meva.
Un petonàs i encantades de coneixer nous blogs.

Elena dijo...

vaig suar molt... però va valdre la pena.